Hipochonder blog

Az oltásellenes mozgalom érvei és a valódi válaszok

2015. július 15. 12:38 - behrens

Az oltások az orvostudomány egyik legnagyobb vívmányai, ennek ellenére sokan ellenzik azokat. Felnőttkorban a mi döntésünk, hogy beoltatjuk-e magunkat egy-egy betegség ellen, azonban súlyosabb a felelősségünk, ha a gyermekeink vakcinázásáról döntünk.A WEBBeteg összeszedte a leggyakoribb tévhiteket.

Akkor is elkaphatom a betegséget, ha be vagyok oltva.

Tény - Sajnos a védőoltások nem 100%-os hatékonyságúak, ezért előfordulhat, hogy megbetegszünk annak ellenére, hogy beoltatjuk magunkat, ennek azonban kevés az esélye. Ha mégis előfordul, akkor fontos hangsúlyozni, hogy a betegség lefolyása sokkal enyhébb, illetve a szövődmények kialakulása is ritkább, mint a nem oltott embereknél, ezért érdemes beoltatnia magát.

Ha úgy döntök, hogy nem oltatom be magam vagy a gyermekeimet, az csak rám tartozik.

Tévhit - Azzal, ha a kötelező védőoltásokat nem adatja be magának, nemcsak a saját, hanem a környezete egészségét is veszélyezteti. Elsősorban az újszülöttekre, idősekre, legyengült immunrendszerrel rendelkezőkre veszélyes egy oltatlan ember társasága, továbbá azokra, akiknél nem fejtette ki (még) a hatását a vakcina.

Ha egyszerre több oltást kap a gyermek, akkor túlterhelik az immunrendszerét.

Tévhit - Még a fiatal gyermek immunrendszere is elég erős ahhoz, hogy megvédje őket azoktól a baktériumoktól, amelyek nap mint nap érik őket. A legyengített vírusok sem veszélyesebbek ettől.

A HPV elleni védőoltás

A HPV (humán papillomavírus) okozta fertőzés sajnos egyre gyakoribb. A HPV a méhnyakrák kórokozója, mely ellen létezik már védőoltás. A HPV elleni védőoltás széles körben javasolt, legideálisabb esetben a szexuális élet megkezdése előtt, hiszen a HPV oltás szempontjából azok a legalkalmasabbak, akik még nem élnek szexuális életet.

A védőoltásokat csak a nyereség miatt találták ki.

Tévhit - A gyógyszergyártó cégek nem jótékonysági szervezetek, ezért érthető, ha termékeiket alapvetően azért gyártják, hogy azon profitot termeljenek. Ennek megfelelően természetesen a védőoltás-gyártás is üzlet, de korántsem akkora, mint azt sokan gondolnák. A WHO 2012-es jelentése alapján a gyógyszeripar mindössze 2-3 %-át teszi ki a vakcinák értékesítése, ami talán a legkisebb „szelete” az eladásoknak, így egyértelművé válik, hogy nem elsősorban üzleti érdek van a vakcinák eladásán, hanem tényleges hatással bírnak. Másfelől a súlyos betegségek kezelése sokkal drágább, mint azok megelőzése, tehát ha kizárólag a profitszerzésről lenne szó, akkor nem a betegségek megelőzéséhez járulnának hozzá az oltóanyagokkal.

Az MMR-oltások autizmust okozhatnak.

Tévhit - 1998-ban a világ egyik legnevesebb orvosi lapjában, a Lancetben jelent meg Dr. Andrew Wakefield cikke, ami kapcsolatot vélt felfedezni az MMR (rubeola, mumpsz, kanyaró) oltás és az autizmus kialakulása között. A hír megosztotta az orvosok és a kutatók véleményét, ezért több kutatást is indítottak a kapcsolat feltárása végett. A vizsgálatok azonban nem bizonyították ezt a feltételezést, ezért az orvosi szakma egyértelműen visszautasította azt, hogy az MMR oltás és az autizmus kialakulása között bármilyen kapcsolat lenne.

A WEBBeteg cikkei a témában
46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hipochonder.blog.hu/api/trackback/id/tr337629960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taligamajom 2015.07.15. 20:20:14

Tény: a magyar oltás hozzáállás az 1980as évek szintjén áll ma. (a többit ne is emlitsük)
Tény: Számtalan EU-s országban sokkal liberálisabb az oltáspolitika.
Tény: Német orvosok nyilt ellenállása a kötelező influenza védőoltás bevezetése ellen.

Valamiért...

Az ÁNTSZ bezárással fenyegetett egy müvházat, ahol oltáskritikus előadást hirdettek meg. 2010ben, Budapesten.

Megnyugtató, hogy igy vigyázza a hatóság az életemet még mindig...

Legalább az elfogulatlanság látszatát próbáljátok már fentartani...

Alick 2015.07.15. 20:32:25

Ha már oltás-kritika:
- kinek és milyen kártérítési (felelősségi) kötelezettsége van, ha valakinek komolyabb problémája van az oltások mellékhatásaitól?

- fejlesztik-e az oltóanyagokat a mellékhatások csökkentése/kiküszöbölése végett?

- miért stagnál az orvostudomány fejlődése ezen a vonalon, hogy nem tudtak e többszáz éves módszernél újabbat kidolgozni?

pneumónia 2015.07.15. 20:33:28

Majom, csak ezt a két cikket olvasd el, és a nem régi híreket fusd át miszerint meghalt a nem beoltott kisfiú...

index.hu/tudomany/2014/02/07/vedooltas/

index.hu/tudomany/egeszseg/2014/01/23/terkepen_lathato_az_oltasellenesseg_hatasa/

orient 2015.07.15. 20:36:38

Aki oltasellenes azt mind kitennem valami szigetre hogy eljenek ott es fertozzek egymast ha akarjak.

Nekem a gyerekkori oltasok az eletemet mentettek meg. Sajat gyerekeimet nem csak kotelezokre de meg ajanlottakra is beoltatom (lsd. baranyhimlo)

Hozzatennem lassan 10 eve semmi gyogyszert nem vettem be es csaladom is majdnem ilyen hatekonysaggal atveszeli a betegsegeket. Valoszinuleg en vagyok az aki a legkevesebb hasznot termeli a gyogyszercegeknek, mert meg egy Panadol, vagy Advil sincs itthon annyira nem szedunk gyogyszert es egeszsegesen elunk. De a vedooltasok annyi nyavajat megeloztek, hogy nem is szorolunk rajuk. En torvenyileg buntetnem azt aki a kotelezot visszautasitja es ezzel mindenki mast veszelyeztet. A modern orvoslas egyetlen igazi sikere a vedo-oltas a sok kemiai gyogyszer szar helyett ami mindenkit tonkretesz.

szamaritánus 2015.07.15. 21:04:06

@orient: nyilván tudod bizonyítani is, hogy BIZTOSAN az oltások miatt nem vagytok betegek.

orient 2015.07.15. 21:12:34

@szamaritánus: azt bizonyitani nem tudom, de azt igen hogy azokat a betegsegeeket amikre beoltottak nem kapjuk el. Akkor sem ha jarvany van (lsd. baranyhimlo ovodaban..)

Es olyan betegsegek amik evszazadokig tomboltak mind eltuntek a vedooltasok bevezetesevel. Ezt csak a vak nem latja, bocs nem akarok szemelyeskedni de ez az igazsag.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.15. 21:21:18

te... olvasd már el a posztot...
de legalább az elejét:
1. Akkor is elkaphatom a betegséget, ha be vagyok oltva.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.15. 21:27:26

@Taligamajom: hát igen.... :x

elvégre a tudományban csak a hülyék kételkednek, mert az mindent tud a világról, és sosem téved.
Ezért az eretnekeket máglyára kell vetni...de legalábbis tömlöcbe, mint Geréb Ágnest...
Az értelem nevében!

Csak azt nem értem, hogy akkor a fejlett nyugaton, (ahol TB támogatott a homeopátia, és engedélyezett az otthonszülés,) miért nem kötelezőek a védőoltások, ha nincs semmiféle mellékhatásuk, és mindenki meggyógyul tőlük?

lüke 2015.07.15. 21:30:50

www.who.int/en/
Itt ,nyavaly!ások körülnézhettek

lüke 2015.07.15. 21:40:49

@wmiki: ez legalább 8 féle kérdés, s semmi összefüggés nincs közöttük
de az eü magasabb szinvonala a szimplifikált válasz

Kültag 2015.07.15. 21:42:37

Nincs gyerekem, de ha az oviban azért betegedne meg, mert pár barom nem oltatja a gyerekét, begorombulnék. Ahogy mondani szokás: jogában áll hülyének lenni, de nem veszélyeztethet vele másokat.

Taligamajom 2015.07.15. 21:53:24

Azt azért megválaszolja valaki hogy miért biztositotta be magát törvényileg az állam oltás ügyben(semmilyen mellékhatásért nem felelős), ha olyan bombabiztosak és mellékhatás nélküliek az oltások?
Miért van ilyenre szükség ebben a szép és jó világban?

vilagpolgar 2015.07.15. 22:02:03

@Taligamajom: sajnos vannak is náluk elég durva járványok. Mi egy kellemes oázis vagyunk a világ járványos betegség-térképén. Reméljük még sokáig. Ezer dologban bár követnénk a német mintát, csak ebbe ne...

vilagpolgar 2015.07.15. 22:16:26

@Taligamajom: Senki se mondta hogy nincsenek mellékhatások. Vannak, súlyosak is, nagyon ritkán még halál is. (Százezerből 1 vagy még ritkább kategória). Nyilván ha annyira balszerencsés leszel, hogy pont beleesel akkor pert indítasz és lehúzol egy csomó pénzt az államról. Ez ellen biztosítják be magukat. Ez mondjuk morálisan eléggé elítélhető dolog, de hát hány olyan törvénye van az államnak, ami hasonló.

¿Qué tapas hay? 2015.07.15. 22:32:27

Igazából ez az egész cirkusz csak abból adódik, hogy régen volt már a nyugati világban egy igazi, magas mortalitású, illetve jelentős, életfogytig tartó nyomorékságot okozó járvány.

Amúgy meg egyszerű lenne a megoldás: nem kötelező az oltás, de aki nem oltatja be magát, vagy a gyermekét annak
1) a kötelező társadalombiztosítás ne fizesse az oltás elmaradására visszavezethető megbetegedések kezelését, hanem azt teljes egészében ki kelljen fizetnie,
2) kötelező legyen felelősségbiztosítást kötnie annak finanszírozására, amennyiben az oltás elmaradása miatt más megbetegszik

Kültag 2015.07.15. 23:31:46

@¿Qué tapas hay?: Nem jó. Nem akarok megbetegedni. Azt nem lehet utólag kifizettetni valakivel. Egyrészt mert nem tudja, másrészt meg minden ilyen kis vírus elkapás pár hónappal megrövidíti az életed. Hány forint egy nap? Vagy beoltatja magát, vagy tűnés a társadalomból!

¿Qué tapas hay? 2015.07.16. 00:08:17

@Kültag: Megfelelő biztosításmatematikai módszerekkel ezt is forint-fillérre ki lehet számolni. De nem erről van alapvetően szó.

Nincs köztünk igazán véleménykülönbség, csak szerintem roppant nehéz valakit kihajítani a társadalomból. De a magasabb SZOCHO, a családi pótlék, a családi adókedvezmény csökkentése, a pénzdíjas eü. ellátás eléggé egyértelműen érezhető dolgok. A zsebén keresztül a legkonokabb tökfejet is meg lehet fogni.

kuki123 2015.07.16. 01:17:37

@Taligamajom:
Tény: a magyar oltás hozzáállás az 1980as évek szintjén áll ma. (a többit ne is emlitsük)
Hát ha megnézzük hogy hány fertőző betegség fordul elő lakosságra viszonyítva elég jól állunk.

Tény: Számtalan EU-s országban sokkal liberálisabb az oltáspolitika.
A vírus baktérium mióta liberális?
Neked még nem szóltak hogy a liberalizmus megbukott...
Az EU-s országok parlamenteiben a valóban liberális pártok csak mutatóban vannak már.
És elnézve a pénzügyi bevándorlás kérdéseket..igen hamar ki fog még az is kopni.
Mellesleg meg lehet nézni mit okozott a nagy liberális oltás ellenesség. vissza jött a fertőzés.
Gratulálok...gondolom a spanyol torokgyíkos gyerek is megköszöni az anyának.

Tény: Német orvosok nyílt ellenállása a kötelező influenza védőoltás bevezetése ellen.
Időseknél vagy olyan munkakörben dolgozóknál nem árt. ha a szövődményeket és a terjedést tekintjük.
Ha jól tudom nem volt kötelező itthon sem.

Valamiért...
sok a hülye ember, aki kurva okosnak hiszi magát.

www.cfr.org/interactives/GH_Vaccine_Map/#map

Valamiért...
Magyarország tök fehér
de érdekes...

teddybear01 2015.07.16. 06:00:03

@Taligamajom: Gratulálok. Felhívnám a figyelmedet erre az esetre: index.hu/tudomany/2015/07/01/meghalt_az_oltasellenesseg_miatt_beteg_hateves_fiu/

Persze nem kívánom neked, hogy hasonlóképp járj, de ha így folytatod megtörténhet. Mint ahogy ez is:index.hu/tudomany/altudomany/2015/07/01/ongyilkos_lett_az_oltasellenesseg_egyik_okozoja/

teddybear01 2015.07.16. 06:02:38

@Taligamajom: Ja és azért kerülsz bíróság elé ha nem engeded a gyerekednél a kötelező védőoltást beadni, mert a törvény ezt kiskorú veszélyeztetésének sorolja be.
Mert te jobban tudod....

Taligamajom 2015.07.16. 07:01:32

Azt mondjátok 100ezerből egy esetben van mellékhatás. Aztán idecitáljátok az egy szerencsétlen spanyol gyereket aki most meghalt. Itt is hasonló az arány.

Ismerem a szakirodalmat, nem olyan szép a menyasszony mint amilyennek látszik. Sajnálom.

lucernaböde 2015.07.16. 07:39:24

@¿Qué tapas hay?: Abban teljesen igazad van, hogy már (szerencsére) nem ismerjük azokat a betegségeket, ami ellen oltanak és ezért nem félünk tőlük. Nagymamám mesélte sok évvel ezelőtt, hogy milyen rettenetes volt, amikor torokgyíkot kapott, milyen fájdalmakkal járt és hogy alig élte túl. A mai napig kiráz a hideg, ha eszembe jut.
A kötelező oltást viszont mindenképpen meg kell hagyni kötelezőnek, nem elég az anyagi "ösztönzés", mégpedig a nyájimmunitás miatt. Ha valakinek nem adható be védőoltás, mert az immunrendszerével baj van, akkor őt az védi meg a betegségtől, hogy a többiek megkapták a védőoltást, tehát a népességben nem jelenik meg a betegség.

lucernaböde 2015.07.16. 07:52:06

@Taligamajom: Ez a két dolog nem összemérhető.
Ahol nincsenek kötelező védőoltások, ott újra megjelennek olyan életveszélyes fertőző betegségek, amelyekről már azt hittük, hogy leküzdöttük őket. Az, hogy ezekbe hányan halnak bele, a kórokozótól függ (hogy mennyire goromba). Minél több szülő dönt úgy (pl. oltásellenes mozgalmak hatására), hogy nem oltatja be a gyerekét, annál nagyobb a valószínűsége a járványok kialakulásának.

Nem mellesleg a szerencsétlen spanyol kisfiú valamelyik szülője nyilatkozott, hogy őket félrevezették, fogalmuk sem volt, hogy mekkora veszélynek teszik ki a gyereket azzal, hogy nem oltatják be.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 08:37:07

ezt nem értem
honnan veszik az elvakult oltáshívők, hogy a járványok az oltások miatt tűntek el?
hiszen a tudományban nem érv, az utána tehát miatta

legalábbis amikor egy kisgyermek meghal/lebénul miután beadták neki a profitérdekelt mamutcég egyik vegyszerét, akkor sosem számít annak, a gyermek amúgyis lebénult volna, és éppen haldoklott

sweeney todd 2015.07.16. 09:54:42

@wmiki: nem igazából az ima és a ráolvasások miatt tűntek el a járványok. :D OMG!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 10:00:56

ezt mondjuk értem
amikor képtelenek vagytok felelni egy kérdésre, bedobtok egy valami oda nem illőt, amit viccesnek képzeltek

ezzel nincs gond, ezt minden szektában így csinálják a beidomított, fanatikus hívek, miért épp a tudomány lenne kivétel?

Wandál 2015.07.16. 10:11:24

@wmiki: lebuktál, túltoltad a trollkodást, eddig azt hittem tényleg fullba' nyomod a kretént, de most megnyugodtam :)

antisystem 2015.07.16. 10:34:46

@wmiki: A helyes megfogalmazás szerint az oltások miatt IS szűntek meg - a közegészségügy fejlődése legalább ilyen fontossággal bírt.. (a karantén-szabályoktól a zárt szennyvíz-elvezetésig)
Én egyébként az oltás-ellenességet morálisan tartom tökéletesen elfogadhatatlannak, ugye, amíg a nem védőoltottak száma nem ér el egy kritikus arányt (betegségre jellemző, de általában cc. 10% körülit), addig a nagy járvány kialakulása kizárt a "csordahatás"-nak nevezett jelenség miatt - magyarán kicsi a valószínűsége, hogy a beteg a lappangási időben az adott fertőzésre fogékonnyal találkozzon olyan körülmények között, hogy a fertőzést átadja, tehát a fertőzési lánc örökösen megszakad.
Szóval a t. védőoltás-ellenes szülők semmi mást nem csinálnak, mint azt, hogy a saját gyereküket a kockázatközösségből (ami ez esetben az oltási kockázatokat jelenti) kivonva azon parazitulnak, hogy a többség ugye nem vonja ki a saját gyerekét belőle. Az ilyen "a legjobbat akarom a saját gyerekemnek - más kárára is" magatartástól meg bocsi, de hányok.
(mellékes megjegyzés, hogy ugye azoknál a betegségeknél, ahol a fetőzés nem emberről emberre terjed, nincs jelentőségfe az említett "csordahatás"-nak... úgyhogy magam is láttam kuráréval lebénítva, lélegeztető gépen agonizálni tetanuszban a t. oltás-ellenes tizenéves gyerekét, mert az agyhalott szülője ügyesen "megvédte" a Di-Per-Te oltásoktól... na ilyenkor kellene azt csinálni, hogy a kezelés után (szerencsére megmaradt a gyerek) fapofával kiszámlázni az utolsó fillérig a 6 hét intenzív terápia költségét a "kedves" szülőnek... ugye, aki kihagyja magát a kockázatközösségből, az szíveskedjen a kockázatközösség hasznából is kihagyni magát, és cserrentse a pár millát, mint a katonatiszt...)

sweeney todd 2015.07.16. 11:03:35

@antisystem: az hagyján, de már állatoknál is felütötte a fejét az oltásellenesség. nem az eddigi falusi-mix-kutya-szarok-az-oltásokra, hanem a kölyökkori oltások ellenzése. mert az évenkénti felnőtt oltás valóban túlzás, külföldön ugyan ez az oltás 2 évente kötelező, de a parvó, szopornyica... azonnal elviszi a kutyut.

Kültag 2015.07.16. 11:41:51

@¿Qué tapas hay?: Persze, igazad van. Csak egyrészt nem tudod megmondani, hogy ki miatt betegedtél meg, másrészt agybajt kapok tőle, hogy pár ember olvas valami ökörséget egy kretén honlapon, felvigyorog, hogy "ú, milyen jó, okosabb leszek, mint mindenki más", és akkor ilyenek jönnek ki belőle, mint az oltásellenesség, a kaja hiszti (l. Food Babe), a homeopátia meg ilyenek. Ezek ugyanolyan kategóriák, mint ha egy élelmiszer mérgező lenne. Azért megbüntetik a gyártót. Itt átlagemberek veszélyeztetnek. Nem csak önmagukat, hanem a gyerekeiket, és mindenki mást is. Ez ellen kéne fellépni a törvény erejével. Az ausztráloknál már elindult valami. Ez olyan, mint a gyorshajtás vagy a részegen vezetés.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 12:10:31

@antisystem: értem...
ezen logika mentén, akkor, az a gyermek, aki aztán lebénul/meghal, az a "védő"oltás miatt IS, ugye?

de akkor nem kéne ezeket a vegyszereket választhatóvá tenni?
hátha van olyan szülő, aki nem akarja méreginjekcióval döfködni a gyermekét, azért, hogy mielőbb elpatkoljon

sweeney todd 2015.07.16. 12:14:40

@wmiki: de akkor ez a "kedves" szülő ugyan már közösségbe se vigye a gyereket!

antisystem 2015.07.16. 12:18:07

@wmiki: nézd, MINDEN gyógyszernek, sőt tágabban nézve, minden, a szervezetbe kerülő anyagnak van kockázata, még a hideg víznek is... így nyilván a védőoltások is váltanak ki időnként mellékhatásokat, nem kívánatos reakciókat, mit gyakrabban, mit ritkábban. (mit tudom én, a tifusz elleni oltástól 5 emberből 4 belázasodik 1-2 napra)

"de akkor nem kéne ezeket a vegyszereket választhatóvá tenni?" - pont azt írtam le, hogy szerintem miért nem elfogadható morálisan se a tevőleges oltás-ellenes álláspont.
(egyébként vannak szép számmal önkéntesen választható oltások, főként ott, ahol annak elmaradása nem jelent kockázatot a közösségre nézve)

Treff7 2015.07.16. 12:32:48

Van ilyen is: www.youtube.com/watch?v=GO2i-r39hok . Érdemes a hozzáállást elsajátítani. Mindenki megpróbálja a helyzetből kihozni a legjobbat és nem indulatból reagálnak. A vakcina simán megmentheti sok ezer nő életét, tehát a probléma a felelősség kerülése és az elégtelen tesztelés. Jobban oda kell figyelni, ami az állam és polgárai felelőssége.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:02:53

@antisystem: világos
szerinted az az elfogadható álláspont, ha méreginjekciókat adunk be kisgyermekeknek, azért hogy egy profitorientált óriáscég vegyszereket tudjon tesztelni rajtuk

ez oké, csak jó lenne, ha a hitedet nem kényszerítenéd normális emberekre
szerencsére, nyugaton ezt nem is teheted meg

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:04:27

...és itthon is egyre többen ébrednek rá, hogy ez így nem okés...

sweeney todd 2015.07.16. 13:06:43

@wmiki: "szerinted az az elfogadható álláspont, ha méreginjekciókat adunk be kisgyermekeknek, azért hogy egy profitorientált óriáscég vegyszereket tudjon tesztelni rajtuk"

ööö... véletlenül sem a gyerek életét mentik meg, hogy nem lesz torokgyíkos, agyhártya gyulladást sem kap el és nem kap gyerekbénulást.

John Doe3 2015.07.16. 13:13:01

@wmiki: Ha méreginjekciókat adunk be kisgyerekeknek, akkor meghalnak. Akkor hogyan létezik még az emberiség. Ha meg a gyermekek 99,99%-ánál nincs meg a mérgező hatás, akkor milyen alapon mered állítani, hogy mérget adnak be. Talán olvass egy kis Paracelsust.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:13:04

@wmiki: ..ráadásul annak ellenére, hogy az ehhez hasonló, címlapos propagandaportálok állandóan arról zengenek, hogy mennyire csodálatos dolog az oltás, és máglyára kell vetni mindenkit, aki ebben kételkedik....

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:14:31

@John Doe3: te...
szerinted abban az injekcióban mi van?
gyógytea?
vagy valami olyan készítmény, amiből minden reggel érdemes kortyintani egy jó nagyot, ha egészségesek akarunk lenni?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:16:15

@sweeney todd: ó milyen érdekes
hirtelen érv lett az utána, tehát miatta, amikor a "védő"oltások mellett kell kiállni?
akkor a beteg/lebénult gyermekek esetén miért nem?

döntsétek már el, mit hazudtok

antisystem 2015.07.16. 13:17:52

@wmiki: Szerinted miért van az, hogy valahogy sose hallottam róla, hogy a védőoltás hiányában lebetegedő gyerek valós kezelési költségeit a szülő mindenáron fizetni akarta volna... holott teljesen nyilvánvaló, hogy ha egy betegség kapcsán a betegbiztosítás védőoltást finanszíroz, akkor nem kell a védőoltás önhibás elmaradása folytán bekövetkező betegséget is...
Másfelől de, tőlünk nyugatabbra sok helyen vannak kötelező védőoltások. Ha jól rémlik a földrajz, hozzánk képest például Belgium is, meg Franciaország is nyugatra van, de szólj, ha tévednék:)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.16. 13:21:01

@antisystem: én meg olyat nem hallottam soha, hogy egy védőoltás után meghalt/lebénult gyermek szülei, életük végéig kártérítést kaptak
szerinted miért?
sőt...
ha jól tudom, a vegyszercégek állami támogatást is kapnak a mérgeik után

miért?
miért nem a piacról élnek meg, ahogy a többi, normális cég?

adják pénzért ezeket a csodálatos szereket, úgyis annyira jók, hogy minden szülő megvenné
vagy nem?

sweeney todd 2015.07.16. 15:58:30

@wmiki: kikérem magnak, hogy meghazudtolsz!

mondom, felőlem nyugodtan veszélyeztesd a saját gyereked életét, a te dolgod, de akkor ne vidd közösségbe, éljetek egy tanyán egy boldog kommunában, ti oltás ellenesek.

sweeney todd 2015.07.16. 16:05:55

a kutyákat úgyan úgy oltják és ők sem halnak, betegednek bele.

Csokáv 2015.07.16. 16:09:14

Dehülye lennél wmiki, ha nem troll lennél. :)

Amúgy meg
Torokgyík: 2065151891023156
Gyermekbénulás: 6546841645164
Szamárköhögés: 518941548976434
Kanyaró: 648454864846

Áldás
:P
süti beállítások módosítása